درد مشترك صنايع، صداي واحد تشكل‌ها را طلب مي‌كند

به گزارش خبر نگار اسومس، نشست هم‌انديشي صنعتگران و توليدكنندگان در مورخ ۲۱/۰۳/۱۳۶۷ در محل انجمن صنعت هاي پوشاك كشور ايران و با حضور نمايندگاني از تشكل‌هاي صنعتي برگزار گرديد . 
در اين نشست سومبات هاكوپيان، مديريت و چندتن از اعضاي هيات مديره انجمن صنايع پوشاك ايران، سيد حجت شفائي، مديريت و چندتن از اعضاي هيات مديره اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان طلا، جواهر و سنگ‌هاي قيمتي ايران، محمودرضا صنعتكار، رئيس انجمن توليدكنندگان نوشتار افزار سرزمين به همپا رئيس اجرايي اين انجمن و محمودزندكريمي از جامعه مديران و متخصصين صنعت كفش ايران حضور داشتد . 
در ابتداي اين جلسه، سيد حجت شفائي با اشاره به معضلات ناشي از سياست‌هاي تازه ارزي براي صادركنندگان و بخشنامه‌هاي ارزي بانك مرزي اظهار داشت: با توجه به توان ارزآوري و گنجايش اشتغالزايي صنعت هاي طلا و جواهرات و جواهر و همينطور تغييرات در طرف تقاضا و اقتدار خريد مصرف‌كنندگان؛ انتظار داريم تا مانع ها پيش روي صنعت برداشته شود و سياست‌هاي دولت در راستاي حمايت از اين صنعت هاي باشد . 
محمودرضا صنعتكار هم در ادامه اين جلوس كرد گفت: يكي از موضوعاتي كه به شدت گريبانگير صنعت هاي مرز و بوم است؛ پديده شوم قاچاق و اقتصاد غير رسمي مي‌باشد . متاسفانه ما در هم اكنون حاضر علاوه بر ورود غير رسمي كالاي قاچاق در حوزه نوشت‌افزار، ما معضلاتي همچون كم‌اظهاري و خطا اظهاري در گمرك مواجه هستيم كه لطمات متعددي را به توليدكننده داخلي وارد آورده هست . علاوه بر اينها، وجود توليدكنندگان غيرشناسنامه‌دار كه توليد ها با كيفيت و قيمت دوچندان نازل به بازار عرضه مينمايند و از هزينه‌هاي ماليات، بيمه و… نيز فرار مي‌كنند؛ سهم قابل توجهي از بازار را بخود اختصاص دادند كه بايد براي آن تدبيري انديشيد . 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.