صنايع پايين دستي در تله مواد اوليه

تغييرات ناهمگوني در اقتصاد مملكت در حال فيس دادن است ولي ذي‌نفعان اين تغييرات كه صنعت هاي پايين‌دست مي‌باشند نه در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارا‌هستند و نه تريبون‌هايي را به‌صورت متمركز در اختيار دارا‌هستند كه بتوانند از آن به‌صورت باصرفه استعمال و مطالباتشان را پيگيري نمايند . فعالان حوزه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي در اين مسئله معتقدند فقدان مواد نخستين به شدت دامان اين صنعت هاي را گرفته و قيمت‌ها به سرعت مراحل صعودي دارا‌هستند . تغييرات ناهمگوني در اقتصاد سرزمين در حال صورت دادن مي باشد البته ذي‌نفعان اين تغييرات كه صنايع پايين‌دست هستند خير در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارا‌هستند و خير تريبون‌هايي را به‌صورت متمركز در اختيار دارا‌هستند كه بتوانند از آن به‌صورت بهينه به كار گيري و مطالباتشان را پيگيري كنند . فعالان حوزه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي در اين زمينه معتقدند فقدان مواد نخستين به شدت دامان اين صنايع را گرفته و قيمت‌ها به سرعت فرآيند صعودي دارند . 

كيف زنانه

كيف زنانه چرم

كيف چرم زنانه
به عقيده آنان با اين كه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني براي قيمت‌گذاري كالاهاي پتروشيمي در حيث گرفته شده، اما همين مسئله نيز به جاي آنكه چالش‌هاي حوزه اين صنعت را برطرف نمايد بيشتر سبب ساز گرديده تا شكاف‌هاي قيمتي عميقي في مابين بورس كالا و بازار آزاد توليد شود كه عمده جيب دلالان را لبريز ميكند و منفعتي براي توليدكنندگان به همپا ندارد . 
بررسي‌هاي دقيق‌تر هم نشان مي‌دهد، بخش قابل توجهي از خريدها در بورس فرآورده براي فروش در بازار آزاد و به كار گيري از منافع اين آربيتراژ متاع فيس مي گيرد كه همين حجم تقاضاي كاذب قيمت‌ها را در بازار با فشار بالايي روبه‌رو‌ كرده مي باشد . از طرفي افزايش حجم صادرات محصولات پتروشيمي هم سبب شده تا افزايش قيمت اين محصول ها به امري گريزناپذير تبديل شود و متاسفانه در شرايطي كه تمامي بازارهاي كالايي سرزمين با موج ارتقاء ارزش روبه‌رو مي باشند اين موضوع در بازار توليدها پتروشيمي و صنايع پايين‌دستي هم مشهود هست . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.