گمرك مواد اوليه توليد چرم را ترخيص نمي‌كند/ عدم ثبات چالش اصلي توليد است

اكبر زاهدي روز جاري در گفت‌وگو با خبر نگار عجم در خصوص وضعيت صنف كفش اصفهان و مشكل‌ها ساخت گرديده براي اين صنعت اظهار كرد: وضعيت صنعت كفش در استان اصفهان در حالا حاضر به هيچ وجه مناسب نمي‌باشد و اكثر وقت ها كارگاه‌هاي كفش مرحله استان توليدي ندارند . 
وي در ادامه افزود: عامل اين امر، معضلات متفاوت ناشي از افزايش بها ارز مي باشد و در حالا حاضر ايجاد براي توليدكنندگان مقدور نيست . كيف زنانه

كيف زنانه دستي

كيف زنانه دوشي
مديريت صنف كفاشان استان اصفهان در خصوص تأمين مواد اول كفش و ارز زمينه نياز آن خاطرنشان كرد: حجم بسياري از مواد نخستين مسئله نياز صنعت كفش هم حالا در گمرك باقي باقي‌مانده و تغييرات قوانين و بخشنامه‌ها سبب گرديده تا توليدكنندگان در تأمين ماده نخستين خود عاجز بمانند . 
زاهدي تأكيد كرد: گمرك داعيه ميكند زيرا اين واردات قبل‌تر با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني انجام گرديده در حالا حاضر بايستي مابه‌التفاوت آن با ارز ثانويه پرداخت شود و از اين رو از ترخيص فرآورده ممانعت به كار مياورد . 
وي اذعان داشت: نقص‌ فعلي توليد، عدم ثبات منش دولت در سياست‌گذاري ارزي و اقتصادي مي‌باشد و توليدكننده بايستي مطمئن باشد كه مي‌تواند ماده نخستين خود را به طور ثابت و دائمي در اختيار داشته باشد . 
مدير صنف كفاشان استان اصفهان اعلام كرد: اگر اين نوسانات رفع شود و مواد نخستين به توليدكننده برسد، صنعت كفش مزيت ضروري براي ادامه توليد و بهبود موقعيت را دارااست . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.