راهنماي خريد انواع محصولات چرم طبيعي

راهنماي خريد انواع محصولات چرم طبيعي

از همان زماني كه بشر تصميم گرفت كه با به تن كردن پوششي از بدن خود محافظت نمايد به استفاده از چرم روي آورد. امروزه محصولات چرم طبيعي به منظور متفاوتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ديگر موضوع تنها انتخاب يك پوشش نيست. بلكه لباس و لوازم جانبي مصرفي شما بار معنايي خاصي را با خود دارند.

مي دانيم كه خريد پوشاك و كالاهاي جانبي از قبيل كيف و كفش و كمربند و غيره، صرفاً به منظور رفع نياز انجام نمي‌شود. هر يك از ما نام‌هاي تجاري محبوبي را مي‌شناسيم كه يا از آن‌ها خريد مي‌كنيم و يا در نظر داريم كه در اولين فرصت به سراغ‌شان برويم.

نوع پوشاك و لوازم جانبي ما نشان دهنده و معرف سبك زندگي، باورها، وضعيت مالي، طبقه‌ي اجتماعي و… است. به همين دليل، اكنون همه‌ي ما با دقت و وسواس بيش‌تري پوشاك و وسايل خود را انتخاب مي‌كنيم و با وجود بالا رفتن قيمت‌ها گاهي حاضريم براي تهيه‌ي اين اقلام، بهاي بالايي بپردازيم.

اين موضوع مخصوصاً در دنياي كار و تجارت جلوه‌ي خاصي پيدا مي‌كند. اين روزها از روي جنس و ميزان مرغوبيت كالاي چرم، حتي مي‌توان شغل افراد را نيز حدس زد.

براي مثال مي توان گفت يك پزشك موفق، وكيل حاذق و يا مدير عالي رتبه‌، كيف چرم و كفش ظريف، تمام چرم و با استايل خاص به همراه دارد. هر چه مقام و رتبه‌ي اجتماعي بالاتر باشد، كالاهاي چرمي مصرفي هم مرغوب‌تر و با كيفيت‌تر هستند.

حال بايد ديد براي انتخاب و خريد اين اقلام بسيار زيبا و چشمگير بهتر است چه مواردي را در نظر داشته باشيم:

وقتي به بخش داخلي كالاهاي چرمي نگاه مي‌كنيد، معمولاً با نشان “چرم اصل”، “چرم پرداخت نشده”، و يا “چرم پرداخت شده” مواجه مي‌شويد. اما موضوع اين است كه معناي اين ادعاها چيست؟

زماني كه قصد خريد يك كت يا باراني چرمي و يا يك كيف چرم زيبا يا كفش تمام چرم را داريد بهتر است دقيقاً بدانيد كه از آن‌ها و نوع چرم‌شان چه انتظاري بايد داشته باشيد.

تنها دارا بودن نشان “چرم اصل” به اين معنا نيست كه آن كالا از چرم مرغوب ساخته شده باشد. بي‌كيفيت‌ترين اقلام چرمي هم از چرم واقعي ساخته شده‌اند. با اين تفاوت كه ماده‌ي تشكيل دهنده‌ي آن‌ها چرم نامرغوب است.

گاهي كالاهايي كه نشان “چرم اصل” دارند را با استفاده از چند لايه چرم بي‌كيفيت و چسباندن آن‌ها به يكديگر درست مي‌كنند. اين چرم‌ها معمولاً باقي‌مانده و ضايعات اقلام چرمي مرغوب‌تر هستند كه با چسب به هم چسبانده و رنگ‌شان مي‌كنند تا خوب به نظر برسند. البته اگر اين اقلام را با قيمت مناسبي تهيه كنيد هيچ اشكالي ندارد. اما موضوع اين است كه معمولاً اين‌ها را به عنوان چرم مرغوب به شما ارائه مي‌دهند. در اين صورت بايد هوشيار باشيد. چون اين كالاها ارزش بهايي كه بايد براي‌شان بپردازيد را ندارند.

 

از طرف ديگر گاهي با نشان “چرم پرداخت شده” رو به رو مي‌شويد. اين نشان را بيش‌تر روي كالاهاي نسبتاً مرغوب خواهيد ديد و به اين معنا است كه چرم مصرفي، راه مرغوبيت را تا نيمه طي نموده است. طيف وسيعي از اقلام ريز و كيف چرم زنانه و مردانه كه توسط بهترين نام‌هاي تجاري به فروش مي‌رسند از اين نوع چرم ساخته شده‌اند.

اين نوع چرم متشكل از ضايعات چرم پرداخت نشده است. اين تكه‌ها را پرداخت مي‌كنند تا نقائص و عيوب‌شان را تا حدودي بر طرف نمايند و سپس آن‌ها را رنگ مي‌كنند تا ظاهري يك پارچه و زيبا پيدا كند. محصول نهايي حالت پلاستيك مانندي دارد و نسبت به چرم پرداخت شده و بسيار مرغوب از دوام كم‌تري برخوردار است و با گذشت زمان، كهنه و فرسوده به نظر خواهد رسيد. البته به شرطي كه دوام بالا و ثبات طولاني مدت رنگ و مقاومت در برابر لك براي‌تان زياد اهميت نداشته باشد، اين نوع چرم نيز بسيار زيبا و قابل قبول است.

چرم پرداخت نشده داراي ظاهري زمخت‌تر است و گاهي اوقات نقائص و استحكام ذاتي اين ماده را به نمايش مي‌گذارد. اين نوع چرم معمولاً در ساخت اقلامي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه وظايف سنگين‌تري به عهده دارند. از قبيل، جلد چرمي سلاح‌ها و همين طور كمربندهايي كه ابزار كارگاهي را در آن‌ها قرار مي‌دهيم. البته اين نوع چرم در ساخت كمربندهاي معمولي، كيف پول يا كيف اسناد، كفش‌هاي كارگاهي يا برخي كفش‌هاي معمولي، و بسياري كالاهاي چرمي ديگر هم به كار مي‌رود. اين نوع چرم به طور طبيعي داراي نقائصي مانند اثر زخم يا خراشيدگي حيوان است.

اين ماده، بسيار سخت و بادوام بوده و معمولاً داراي سايه روشن‌هايي است كه آن را قديمي‌تر نشان مي‌دهد. صاحب نظران معتقدند كه كالاي توليد شده با اين چرم بسيار با كيفيت و بادوام است. اگر اهل خريد با صرفه هستيد بايد بدانيد كه با خريد اين نوع چرم و مراقبت از آن احتمالاً آن را براي تمام باقي عمر با خود خواهيد داشت.

با توجه به موارد ذكر شده بهتر است در خريد كالاهاي چرمي دقت كافي را مبذول داشته و كالاي خود را از محل يا برندي خريداري نمائيد كه به آن اعتماد داريد. به خاطر داشته باشيد كه نوع لباس پوشيدن و اكسسوري شما معرف شخصيت و براي كساني كه دقيق ترند، نشان دهنده‌ي ميزان آگاهي شما است. فراموش نكنيد كه پوشاك ما امروز تنها وظيفه‌ي پوشاندن بدن ما را بر عهده ندارند، بلكه بخشي از استايل شماست. با انتخاب پوشش و لوازم جانبي مناسب مي‌توانيد در كوتاه‌ترين زمان ممكن و در يك چشم بر هم زدن، بخشي مهمي از آن چه هستيد را به افراد معرفي نمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.