نكته براي نگهداري چرمنكته اول

كيف چرم
اگر سطح چرم بيش از اندازه خيس شد: آن را به آرامي خشك كنيد. خشك كردن سريع چرم ساختار شيميايي آن را تغيير مي دهد و آن را به ماده اي سخت و سفت تبديل مي كند. دماي اتاق با هواي لطيف بهتر از حرارت دادن مستقيم با وسيله اي مثل سشوار عمل مي كند. و با استفاده از قالب يا حتي با پر كردن محصول چرمي خود با روزنامه خشك، آن را تا زمان خشك شدن به حالت ابتدايي و اصلي خود نگاه داريد.
نكته دوم
اگر چرم بيش از اندازه خشك شد: با چيزي نمناك رطوبت را به آن برگردانيد. از كرم يا واكس مخصوص چرمي كه توسط توليدكنندگان معتبر توصيه مي شوند، استفاده كنيد. كارشناسان معمولا روغن چرم (دوبين) را براي مصارف سنگين تر و كرم چرم را براي مصارف سبك تر مانند كيف چرمي توصيه مي كنند.
نكته سوم
اگر چرم كثيف شد: تنها با استفاده از يك پارچه نمناك سطح آن را پاك و با استفاده از واكس هاي شوينده چرم آلودگي را از سطح آن برطرف نماييد. هرگز از صابون يا ساير شستشو دهنده هاي غير استاندارد براي اين كار استفاده نكنيد.
نكته چهارم
كش آمدن و تغيير فرم چرم: اگر يك كيف را بيش از اندازه پر و لبريز از وسايل كنيد، به مرور زمان شكل اوليه خود را از دست مي دهد و هرگز خود به خود دوباره به شكل اوليه اش بازنمي گردد. اگر يك كيف چرمي را وقتي خيس يا بسيار نمناك است بكشيد، اين كش آمدن حتي سريع تر هم اتفاق مي افتد. مراقب باشيد كه مقدار مناسبي از وسايل را در كيف چرمي خود بگنجانيد، و مطمئن باشيد در اين صورت، محصول لوكس چرمي شما شكل خود را از دست نخواهد داد.نكته پنجم
محصول لوكس چرمي خود را در پلاستيك نپيچيد: چرم بيشتر از آن كه شبيه يك بافت كاملا مرده باشد، شبيه به بافت زنده يخ زده اي است كه همچنان برخي فعاليت هاي زيستي مانند تنفس را ادامه مي دهد. بنابراين همچنان به كمي هوا نياز دارد تا از رشد انواع كپك ها و باكتري هاي بي هوازي جلوگيري كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.