چه‌طور از كفش‌هاي خويش در فصل‌زمستان مراقبت كنيم؟

كيف چرم

 در ارتفاع فصل‌زمستان كفش‌ها آسيب پذيرتر مي‌شوند و محافظت از آن‌ها نيز اهميت بيشتري پيدا مي نمايد به نقل از خبر نگار بازار باشگاه خبرنگاران فصل‌زمستان بيشتر از ساير فصل هاي سال به پوست , جامه و به خصوص كفش‌هاي ما آسيب مي‌رساند . 
عوامل وحشتناك و ناملايم فصل‌زمستان سبب ساز فرسوده شدن و كهنه شدن كفش‌هاي چرمي مي‌شود . اندكي بعد از بارش تند برف , لكه‌هاي شوره بر روي كفش ظواهر مي‌شود و بعداز يك هفته رويه رفتن در آب و هواي طوفاني و نمدار , ترك و ترك‌هاي زشتي روي كفش پديدار مي‌شود . 
مطمئناً كفش‌هاي چرمي در تمام ارتفاع سال نياز به نگهداري و دقت دارااست , ولي اين عمل در زمان فصل‌زمستان اهميت بيشتري دارااست , زيرا يك جفت كفش چرمي بسيار مرغوب و با كيفيت عالي شايد در فصل زمستان با گاز وخيم و كهنه بشود . 

*واكس زدن كفش 
پيشين از هرچيز كفش خويش را واكس بزنيد , خصوصا در زمستان ; ولي ما معمولا در اين مورد سهل وآسان انگاري مي‌كنيم . واكس كفش يك رويه حفظ كننده به كفش مي‌دهد كه چرم را مرطوب و ملايم مي‌كند و دربرابر شرايط خيس از آن نگهداري مي نمايد . 
گذشته از اينكه براي اولين توشه درفصل سرد فصل‌زمستان كفشتان رابپوشيد , حتما آن را واكس بزنيد تا از چرم كفش حفظ بشود . 
*فورا كفش را منزه كنيد سعي كنيد فورا بعداز كثيف‌شدن كفش , آلودگي و كثيفي كه روي تراز چرم كفش نشسته است , منزه كنيد . حتي در حالتي كه در پياده رو رويه مي‌رويد و كفش شما در گل و لاي فرورفته است , خوبتر است در اولين زمان در گوشه‌اي بايستيد و آن را تميز كنيد . 
هركدام از ما بايد يك كفش پاك‌كن و برس كفش با موهاي چغل و جنس عالي داشته باشيم - براي هر رنگ چرمي يك برس اختصاصي - پاك‌كردن و زدودن آلودگي و گل و لاي سبب ساز مي‌شود كه اين ذرات زمان نفوذ در واكس و چرم كفش را پيدا نكنند و به آن آسيب نرساند . 
شايد اين عمل بي‌اهميت به حيث رسد , البته در حين زمستان براي مراقبت از كفش بسيار حساس و ضروري است . 
برس و كفش‌پاك‌كن خويش را همراه كفش و در جاكفشي بگذاريد تا به سهولت دراختيار باشد و فورا بتوانيد از آن استفاده كنيد . 
*خشك كردن كفش خيابان هاي مالامال گل و لاي و مرطوب زمستاني سبب ساز خيس شدن كفش مي‌شود ; اين شرايط اجتناب ناپذير است . آنچه كه بايد توجه كنيم و از انجامش خوداري كنيم , كم آب كردن سريع كفش است , يعني هيچ‌وقت نبايد كفشهاي خيس خويش را نزديك بخاري يا شومينه بگذاريم تا سطح كم آب شدن كفش را تسريع كنيم , اين فعاليت شديدا به چرم كفش صدمه مي‌زند . 
يادتان باشد كه كفش چرمي خيس و نرمدار را تنها بايد در معرض هوا كم آب كرد . هرچند اين روش سرعت مناسب شمارا ندارد , ولي بها اين عمل را داراست . 
هنگامي كه به مهاجرت مي‌رويد , خوب تر است كفش‌هاي خيس خويش را در مجله بسته‌بندي كنيد تا چرم هنگامي‌كه در حين شب كم آب مي‌شود , صورت خويش را نگهداري نمايد . 
*شوره كفش براي كساني كه در بخشها آب و هوايي سخت‌تري زندگي مي‌كنند , در زمستان خطوط و لكه‌هاي شوره زيادي بر روي كفش ظواهر مي‌شود . در هرصورت وقتي كفشتان شوره زد , زودتر به آن اعتنا كنيد و دست به‌كار بشويد تا اثرات آن كمتر بشود . 
شما مي‌توانيد لكه‌هاي شوره را به راحتي با يك پارچه نمدار منزه كنيد . يك رويكرد براي پيشگيري از شوره زدن كفش اين است كه وقتي از شرايط آب وهوايي باراني و مرطوب كه مطمئنا موجب شوره زدن كفش مي‌شود , به منزل آمديد بلافاصله كفشتان را با يك پارچه تميز و كم آب به‌آرامي منزه كنيد , قبلي از اينكه شوره روي كفش شما بنشيند و آن را بدشكل نمايد . 
توليدات نمك زدا براي پاك كردن شوره كفش عالي است , البته استفاده از تركيب نمك و سركه نيز روش مناسبي است و به عبارتي تاثير را دارااست . 
*كفش چرم جير كليه چرم‌ها به محافظت يكساني نياز ندارند . چرم جير و چرم مخمل نما , يك جنس بسيار شيك و زيبا براي فصل‌زمستان است , ولي به عبارتي تكنيك‌هاي پاك‌كردن و محافظت چرم معمولي در خصوص كفش چرم جير صحت نمي نمايد . به صورت كلي بايد از خيس شدن اين گونه كفش جلوگيري كرد . اين محدوديت مهمي است . 
وقتي كفش چرم جير كثيف و آلوده و كثيف بشود , واكس يا برس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.