مارك گوچي

كيف چرم
اين مارك با لوگوي معروفش جاي خاصي دربين هنرمندان و ورزشكاران دارااست , براي اطلاع از چگونگي وصال به رده روز جاري گوچي محرمانه به تاريخچه جالب آن ميزنيم . 
گوچيو گوچي در سال ۱۸۸۱در فلورانس ديده به جهان گشود و در سن ۱۷ سالگي ايتاليا را ترك كرد و به لندن رفت . وي سال‌هاي نوجواني خويش را در يك هتل عمل مي كرد , روزهاي عمل در هتل , ديدن مسافران و چمدان‌هاي چرمي‌شان گوچي را آن‌چنان مجذوب خويش كرد كه در سن ۲۴ سالگي به ايتاليا برگشت و استارت به فروختن زين و خورجين كرد . 
12495 
اين برگشت با موفقيت‌هاي متعددي براي گوچي همراه بود تا آنجا كه در سال ۱۹۲۱ يك فروشگاه در فلورانس , محل تولد خويش تاسيس كرد و در آن به فروش كالاهاي چرمي و اسباب و اثاث تزيين‌شده با نقوش سواركاري پرداخت . در سال ۱۹۳۲ گوچي نوعي كفش راحتي نوآوري كرد كه ساليان آن‌گاه به موزه هنرهاي معاصر نيويورك خط مش يافت . گوچي شخصي پركار بود و همراه سه پسرش - آلدو , يوگو و رودولفو - هر روز خويش را گوناگون از روزي ديگر آغاز مي كرد . 
وي در سال ۱۹۳۸ اوليه بوتيك گوچي را در خيابانCondotti رم كه يكي‌از معروف‌ترين خيابان‌هاي آن زمان در موضوع مد بود بهره‌برداري كرد . اين آغاز يك جنبش پيوسته براي بهره برداري شعبه‌هاي ديگر بوتيك‌هاي گوچي در اروپا بود . گوچي پاي بوتيك‌هاي خويش را به امريكا نيز گشوده كرد و در سال ۱۹۴۵ اول شعبه خويش را در امريكا بهره‌برداري كرد و اين شروعي بود براي تبديل شدن گوچي به يك برند جهاني . 
گوچي در سال ۱۹۴۷ كيف چرمي با نوع بامبو را به بازار آورد . همينطور در سال‌ ۱۹۵۰ نشانه تجاري قرمز رنگ خط‌داري را معرفي كرد , اين نماد از بدور زين گرفته شده بود . بعد درهمان سال بخش اعظمي از طرح‌هاي كلاسيك خويش را اعم از چمدان , كراوات , كفش و كيف‌هاي دستي معروفش كه با بند بامبو بود ارائه بخشيد . 


12495 
تعويض‌هاي پي‌در‌پي هشت سال آنگاه , گوچي‌ در سن ۷۲ سالگي درگذشت و مدير كمپاني به پسرانش رسيد 
و آنان فعاليت‌هاي خويش را به‌صورت پيوسته ادامه دادند . ده سال ۱۹۶۰ آوازه گوچي‌ به بالاترين حد رسيد و امپراتوري‌اش آغاز شد . ستاره‌هاي هاليوود همچون گريس كلي , پيتر سلرز و آدري هپبورن اسم گوچي‌ را به «chic» به معناي شيك مخفف كردند . 
جكي كندي با به چنگ آوردن عكس از كيف‌هاي رودوشي گوچي‌ بدين مارك ياري ميكرد كه در ادامه آن با اسم «Jackie O» شناخته شد . براين اساس اين موسسه لوگوي «GG» را براي خويش برگزيد . ۳۰ سال آن گاه يعني در سال ۱۹۸۳ رودولفو بر اثر سرطان درگذشت و پسر وي به اسم ماريزيو ( Maurizio ) سهم او‌را به ارث موفقيت و جاي او‌را گرفت . 
12495 
ماريزيو در سال ۱۹۸۹ مدير بدون نقص گوچي‌ را پذيرفت و ۵۰ درصد سهام كمپاني به وي وابستگي گرفت و ۵۰ درصد ديگر به كمپاني اينوست‌كروپ Investcrop از مملكت بحرين فروخته شد . ده سال ۱۹۹۰ با گوچي‌ يار فقدان و به دليل اختلافات فراواني كه با سهم دار خويش داشت بعداز مراجعه به دادگاه و حل اختلافات و طلاق اين دو سهيم از نيز , گوچي‌ بيش تر از ۳۷ ميليون دلار خسارت كرد ; تلف كردن اين مبلغ براي گوچي‌ يك ترديد بزرگ بود . 
بعد از آن در سال ۱۹۹۲ تام فورد ( Tom Ford ) به گوچي‌ ضميمه و به همراه نائب رئيس اجرايي كمپاني دام ملو ( Dwen Mello ) از روش كاهش توليد ها و جهت دهي مجدد كمپاني توانستند هزينه‌ها را كاهش دهند . درنهايت با پباده سازي گالش چوبي و چرمي به وسيله تام فورد حال و روز مالي كمپاني رو به بهبود رفت . 
12495 
قتل مشكوك و مدير جديد سال ۱۹۹۵ پرونده ماريزيو گوچي با يك قتل مشكوك بسته شد كه اما همسر وي متهم شناخته شد . 
فورد كه اكنون وارث گوچي‌ شده بود در سال‌هاي بعدي موفقيت‌هاي فراواني براي كمپاني گوچي‌ كسب كرد و اوضاع و احوال را به كلي دگرگون ساخت . گوچي‌ روز‌به‌روز خوبتر شد و فورد كفايت و شايستگي خويش را به ثابت رساند . اكنون ديگر گوچي‌ يكي‌از سودآورترين خانه‌هاي مد در ايتاليا شده بود . در سال ۲۰۰۰ خانم الساندرا‌ فاسچينتي ( Alessandra Facchinetti ) بدين اين موسسه ضميمه و استعداد خويش در مسئله پباده سازي لباس‌هاي فاخر شب را به نمايش گذاشت . 
در سال ۲۰۰۱ گوچي‌ زير رئيس فورد , استلا مك‌كارتني ( Stella Macartheny ) را تامين مالي كرد تا از برند خودش استفاده نمايد و وي نيز اول گروه بهاري - تابستاني خويش را در سال ۲۰۰۱ ارائه كرد . در نوامبر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.