با نقطه پايان تحريم‌ها مدتي ميباشد

با نقطه پايان تحريم‌ها مدتي ميباشد شركت‌هاي چيني و تركيه‌اي و چه بسا اروپايي براي دريافت كردن جواز و فعال سازي فروشگاه‌‌هاي پوشاك و كيف و كفش در ايران، پشت در وزارت صنعت و معدن و تجارت صف بسته‌اند . شركت‌هايي كه ميدانند بازارشان در ايران داغ‌تر از هر جاي ديگري هست . در اين در ميان هر از گاه فروشگاه‌هاي جديدي با برندهاي كنار گذاشتن و اروپايي در كلانشهرها بويژه تهران باز ميگردد . درصورتي كه خصوصي به اين فروشگاه‌ها بزنيد، مي‌بينيد كه سرشان حسابي نا مرتب ميباشد مخصوصاً وقتي كه حراج خورده ‌باشند . 


خصوصي مي زنيم به يكي از همين فروشگاه‌ها در مركز شهر كه بتازگي فعاليت‌اش را ابتدا كرده‌ هست . آخر هفته مي باشد و از عرصه حر تا چهارراه لشگر ترافيك زيادي به شيوه افتاده‌ مي‌باشد . ماشين‌ها توي صف هستند تا وارد پاركينگ مجتمع تازه تأسيس شوند . داخل مجتمع تجاري فرقي با خارج ندارد، نا مرتب شلوغ مي باشد . خبري از تخفيف و تاراج نميباشد اما كلي بشر براي بازديد و خريد آمده‌اند . 
فروشگاه‌هاي بزرگ و شيك با دكوراسيون‌هاي تازه كه لنگه‌‌شان را در پاساژهاي بالاي شهر مي شود پيدا كرد مالامال هست از مشتري . در اين سروصدا و ازدحام جمعيت وارد يكي از فروشگاه‌هايي مي شوم كه وابسته به يكي از برندهاي تركيه‌اي ميباشد . قيمت‌هاي مناسبي دارا‌هستند اما كالا لباس‌ها آنقدر بي‌كيفيت مي‌باشند كه آدم از لمس كردن‌شان پشيمان ميشود . خيلي زود مي‌فهمم كه هيچ‌كدام متعلق به اين برند تركيه‌اي نيستند و درواقع چيني ميباشند . لباس‌هاي رتبه سه و چهاري كه به اسم لباس مارك فروخته مي‌شوند؛ نكته‌اي كه خيلي از مشتري‌ها به آن اعتنا نمي‌كنند، برند چيني پشت يقه مي‌باشد . خيلي‌ها تفكر مينمايند پوشاك خارجي رتبه يك مي‌خرند! بعضا از فروشگاه‌هاي ديگر كه به اسم مارك شركت‌هاي تركيه‌ و ايتاليا و… مشغول عمل مي‌باشند يا جنس‌هاي‌شان درجه ۲ و ۳ هست يا اين‌كه پوشاك و كيف و كفشي كه عرضه ميكنند پيشنهاد از چين هست و كيفيت دوچندان پاييني دارا‌هستند . از كيفيت پوشاك اين مجتمع مي‌گذريم و محرمانه مي‌زنيم به فروشگاهي با برندي از اسپانيا در بلوار ميرداماد . فروشگاهي كه اكثر مواقع سال تخفيف وسوسه‌ كننده‌اي دارااست . لابه لاي محصولاتش جنس‌هاي چيني نيز مي فروشد . خبري هم از پوشاك اسپانيايي نمي باشد البته مدام آفريدگار سرشان نامرتب است . انگار مردم همان اسم فروشگاه مارك براي‌شان كفايت مي‌كند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.