نقش تبليغات بازرگاني در تحقق اقتصاد مقاومتي

امروزه از قاچاق متاع به تيتر مهمترين آفت اقتصاد مقاومتي ياد مي گردد . قاچاق كالا يكي از جريمه ها اقتصادي ميباشد كه سبب ساز بي ثباتي سرزمين گرديده و توسعه و گسترش اين پديده، تاثير مخربي بر توليد، تجارت قانوني، سرمايه گذاري و اشتغال خواهد داشت . هر يك‌سري در سالهاي اخير دولت با جديت در صدد تقابل با اين پديده مخرب بر آمده مي باشد ولي لازمه دستيابي به اين هدف، همراهي مردمان مي باشد . زيرا يك جامعه انساني از مردم و دولت تشكيل شده هست . 
به اين ترتيب براي رويا رويي با اين پديده مخرب، دولت بايستي با اتخاذ تدابيري استراتژيك، هدف مردم را تحريك و با ياري آنها، به ريشه كن كردن اين بحران اقدام نمايد . 
بر اساس آمارهاي منتشر شده توسط ستاد مركزي نزاع با قاچاق متاع و ارز، بخش اعظم قاچاق مال مربوط به كالاهاي مصرفي ميباشد كه از حيث اعصاب شناسي، احساسات فرد نقش بسيار مهمي در خريد اين دسته محصول ايفا مي‌كند و موسسه ها فرنگي با دورانديشي از اين امر و با به كارگيري از تبليغات هدفمند و اغواكننده تلاش كردهاند تا احساسات موافق مردم را نسبت به محصولات خود جلب نمايند . به طوري كه امروزه كالاهاي خارجي آنچنان قيمت و جايگاهي براي خويش در بازارهاي داخلي پيدا كردهاند كه حتي بعضا از محصول ها داخلي هم با نامهاي خارجي به بازار عرضه مي‌شوند و در صورتيكه مسئولان ذيربط نتوانند اقدامات مطلوب به خواسته رويا رويي با تبليغات اغواكننده فرنگي داشته باشند، در كنترل مصرف جامعه به سمت استعمال از كالاهاي فرنگي قاچاق توفيقي نخواهند داشت . 
تعداد شركت ها داخلي كه توليدها با كيفيت به بازار عرضه مينمايند كم نيستند و بعضا از اين موسسه ها داخلي مانند موسسات فعال در صنعت چرم توانسته اند با تبليغات هدفمند بر مردم تاثير بگذارند به طوري كه امروزه چرم ايراني از جايگاه قابل قبولي در ذهن مصرف كننده برخوردار مي باشد و مصرف كننده داخلي معتقد هست توليدات چرمي داخلي از كيفيت بالايي برخوردار مي‌باشد و بر مبنا آمار منتشر شده به وسيله ستاد مركزي مبارزه با قاچاق متاع و ارز، كمترين ميزان قاچاق كالاهاي مجاز در سال ۱۳۹۴، مربوط به كفش و محصول ها چرمي بوده هست . 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.