بازگشت «فيل سر به زير»

خط ساخت كفش ملي كه سال‌هاست متوقف گرديده از سال آينده دوباره فعال مي گردد . 
به گزارش ايسنا، روزنامه شهروند نوشت: «نوستالژي پاخورده ايرانيان مجدد احيا مي‌شود . كيكرز كه حدود ٣٠‌سال پيش از جمهوري اسلامي ايران رفته بود، اكنون قرار ميباشد دوباره توليد ها مشترك خويش با كمپاني كفش ملي را از رمز گيرد . 
آن‌ مدل كه مديرعامل شركت كفش ملي مي‌گويد: طرح توجيهي اين كمپاني براي همكاري با اين غول فرانسوي مهيا گرديده و قرار ميباشد توليدات اين كمپاني مشترك با سرمايه ٧‌هزار‌ ميليون ريالي از ‌سال آينده مقدمه و روانه بازار شود . كفش ملي كه روزگاري حدود ۱۱‌هزار مستخدم داشت يكسري سالي هست كه ديگر هيچ توليدي ندارد و به عرضه‌كننده توليدات ١۶٠ شركت ديگر تغيير‌و تحول صورت داده مي باشد . سوله‌هاي اين كمپاني كه روزگاري صادركننده و تأمين‌كننده گران قدر كفش در دنيا بود، اينك به مكاني تبديل شده كه ديده طمع بعضا از كارخانه‌هاي فضا براي تصرف آن به انتظار نشسته هست . 
از كفش ملي روز گذشته و به عبارتي از آن كارخانه‌هاي گران قدر صرفا نام و نشان فيل مغرور به جا باقي مانده مي‌باشد . آن‌ نوع كه شالباف مي‌گويد: سهم كفش ملي از ٢٠٠‌ميليون جفت كفش مصرفي در باطن مرزوبوم فقط ١,۵‌درصد هست . از صادرات كه نگوييم . كفش‌هاي ملي كه تداوم و ماندگاري‌اش روزگاري در دربين كشورهاي اروپاي شرقي و شوروي سابق زبانزد بود و بيش از ۴٠ نمايندگي در دربين شوروي داشت و پوتين‌هاي ارتش سرخ را تأمين مي‌كرد، براي خارجي‌ها نيز ديگر ياد گرديده مي‌باشد ولي هم اكنون اين مارك مجدد در مسير بسط قرار گرفته و طبق گفته‌هاي مديرعامل آتيه صبا در حال گفتمان براي توليد نمايندگي در عراق و افغانستان و ديگر كشورهاي CIS هست . 
روايت تولد فيل رمز به زير اگر بچه‌هاي دهه ۵۰ و ۶۰ بخواهند از خاطرات كفش نودار شدن خودشان بگويند، احتمالاً لابه‌لاي خاطرات‌شان به تصوير فيل زردي اشاره مينمايند كه مقاومت و كيفيت طولاني‌مدت را به يادشان مي‌آورد . كفش ملي با برند فيل سر به زير در دايره زرد، در‌ سال ١٣٣۶،‌ به كارايي رحيم متقي ايرواني، در كارخانه‌اي با ٣۵ كارگر متولد شد . روايت اين تولد از آنجا آغاز شد كه رحيم ايرواني كه خويش در يك خانواده بازرگان‌پيشه در شيراز به دنيا آمده بود، پس از مسافرت به چكسلواكي،‌ دو كارشناس و يك دستگاه اتوكلاو با خويش به ايران آورد و ساخت كفش را با ۳۵ مستخدم مقدمه كرد . بها اين كفش در ايران، ۵۰‌درصد كمتر از محصول شبيه وارداتي آن بود . پس از آن در مسير گسترش كارخانه كفش ملي كه به گفته فعالان قديمي بازار كفش تهران، قوي‌ترين برند كفش ايراني در تاريخ تجارت كشور‌ايران است،‌ زميني به وسعت ٧٠٠ متر در ناحيه مهرآباد براي بسط كارخانه خريده شد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.