كالاي چرم طبيعي و نكاتي كه در انتخاب آن بايد بدانيم

از مجموعه فاكتورهاي انتخاب خريد يك كالاي چرم طبيعي، مثل كيف چرم، اكسسوري چرم يا پوشيدني هاي ديگر، شايد كيفيت و ماندگاري مهمترين عامل باشد.اما در هنگام خريد موارد مهم ديگري نيز هستند كه توجه به آنها در انتخاب درست مهم است، سعي مي كنيم در چند بند مهم، به بررسي موارد ديگري بپردازيم كه در انتخاب چرم تاثير گذار هستند.

مبلغي كه مي خواهيد براي خريد كالاي چرم طبيعي بپردازيد

پيش از اين در مقالات محصولات چرمي، هدايايي ماندگار و نفيس و كيف‌ چرم طبيعي ، پديده هميشگي مد و استايل به شما گفتيم كه قيمت بالاي محصولات چرم طبيعي نه تنها ولخرجي نيست، بلكه در دراز مدت نوعي صرفه جويي حساب مي شود.

خب، در مرحله‎ ي اول انتخاب چرم طبيعي، با توجه به قيمت ظاهري نسبتا بالاي محصولات چرمي بايد به بودجه خود توجه كنيد. همانطور كه مي دانيد روند پر هزينه و دشواري طي مي شود تا پوست به چرم تبديل شود. ماه‎ها زمان لازم است تا صنعت‎گران بتوانند قطعه‎اي چرم با كيفيت و اصيل را توليد كنند و از آن يك كيف دوشي، كيف اداري، يا كيف پول زيبا بدوزند.اما…

اما خوشبختانه خريد يك كالاي چرم با كيفيت با وجود قيمت بالاي آن، بسيار مقرون به صرفه است! چرا كه كالاي چرمي شما در صورت رسيدگي كافي و نگه داري مناسب مي‎تواند براي مدتي طولاني و گاهي براي يك عمر همراه شما باشد. چرم طبيعي اصل و با كيفيت، با گذشت زمان زيبايي خود را از دست نداده و اغلب، زيباتر و شيك‎ تر و شخصي سازي شده تر جلوه خواهد كرد.

اما درمقابل گزينه ‎ي دوم اين است كه بهاي اندكي بپردازيد و كالاي چرم مصنوعي و ارزان‎تري بخريد. در اين صورت، بهتر است كه سطح انتظار خود را خيلي خيلي پائين بياوريد. قطع و برش چرم مصنوعي بزرگ‎تر از چرم طبيعي است. چرا كه چرم طبيعي از پوست بدن حيوانات مرده ساخته مي‎شود و اين پوست‎ها از نظر ابعاد داراي محدوديت‎هايي هستند. از طرف ديگر، با وجود تمام تلاش‎هاي صنعت‎گراني كه به توليد چرم مصنوعي مشغول هستند، اين نوع چرم، هوا را از خود عبور نداده و به اصطلاح نفس نمي‎كشد. ساختار مصنوعي و استفاده‎ي بسيار زياد از مشتقات نفتي از ويژگي‎هاي ديگر چرم مصنوعي هستند. توجه داشته باشيد كه چرم مصنوعي غالباً به صورت عمده و در خطوط توليد عريض و طويلي ساخته مي شوند. همين موضوع، موجب مي‎ شود كه كالاي ساخته شده از چرم مصنوعي به هيچ عنوان منحصر به فرد نباشد و در تيراژي بالا توليد شود. در صورتي كه هر قطعه چرم طبيعي از يك طاقه پوست منحصر به فرد به دست آمده و در طرح و رنگ، ويژگي‎هاي خاص و تكرار نشدني خود را دارد. با اين وجود، بهتر است بدانيد كه رسيدگي و نگه داري از چرم مصنوعي به مراتب ساده‎تر از چرم طبيعي است و به سادگي تميز مي‎شود.

كالاي چرم طبيعي و نكاتي كه در انتخاب آن بايد بدانيم

محصولات چرم طبيعي، يك عمر با شما مي مانند، اما مراقبت ويژه مي خواهند!

پس از اينكه با خودتان دو دوتا چهارتاي مالي كرديد، لازم است با خودتان كنار بياييد و ببينيد آيا مي توانيد به موقع و با جديت از كالاي چرمي خود به صورت مداوم مراقبت كنيد؟ چرا كه كالاي چرم طبيعي نياز به رسيدگي دوره اي دارد. خريدن يك كالاي چرمي درست مثل خريدن يك حيوان خانگي است. در واقع براي اين كه چرم شما ظاهر و كيفيت خود را حفظ كند، لازم است به طور مستمر به آن رسيدگي شود. اين رسيدگي، شامل تميز كردن به موقع، واكس زدن و نگه داري در مكاني مناسب است. اگر درباره‎ي نوع چرم و نوع واكس مناسب آن اطلاعات كافي نداريد با توليد كننده يا فروشنده‎ي چرم مشورت كنيد و يا به وبلاگ‎ها و وب سايت‎هايي كه در اين زمينه اطلاع رساني مي كنند مراجعه نمائيد. خلاصه اين كه مراقبت صحيح و به موقع موجب مي‎شود كالاي چرمي شما زيبايي و اصالت خود را حفظ كند و داراي عمري طولاني و مفيد باشد.

مهم است كالاي چرم را در چه شرايطي به كار مي بريد

بهتر است قبل از خريد يك كالاي چرم تصميم بگيريد كه كاربرد آن براي شما چيست و در چه مواقعي از آن استفاده خواهيد كرد؟ آيا بيش‎تر اوقات در منزل يا مكان‎هاي سرپوشيده قرار خواهد داشت يا ار آن در طبيعت و به هنگام كوهنوردي استفاده مي كنيد؟ آيا كالاي چرمي خود را در هنگام بارش برف و باران به همراه خواهيد داشت؟ آيا در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار خواهد گرفت؟

تمامي اين‌ها پرسش‎هاي مهمي هستند. چرا كه شرايط و موقعيت‎هاي ياد شده تاثير مستقيمي بر پايداري و دوام و كيفيت چرم دارند، مراقبت هاي خاص خود را مي طلبند و رابطه‎ي مستقيمي با حس رضايتمندي شما از محصول دارند. براي مثال، كيف چرم گران قيمت دوخته شده از چرم شتر ، عليرغم مقاومت بالا و الياف متراكم‌ تري كه دارد، ممكن است در مقابل عوامل طبيعي آسيب ببيند و فريبندگي ظاهري خود را از دست بدهد. از طرف ديگر، با وجود آسيب پذيري چرم در مقابل جذب رطوبت، برخي از انواع چرم فول گرين را با مواد رنگي پرداخت مي‎كنند. اين چرم‎ها در برابر رطوبت و بارندگي مقاوم بوده و در شرايط آب و هوايي سخت و طوفاني هم كيفيت و شكل نخستين خود را حفظ خواهند كرد. پس كاربرد و محل استفاده و نوع نگه داري از المانهاي مهم در انتخاب كالاي چرم هستند.

لازم است بدانيد، هر چه مقاومت چرمي افزايش يابد و به شكل قوي‎تري پرداخت شود، همان قدر هم از زيبايي آن كاسته مي ‎گردد. البته، واضح است كه نوع چرم مصرفي خود را بايد با توجه به موارد استفاده از آن تعيين و انتخاب نمائيد. براي مثال، اگر در نظر داريد كه از كالاي چرمي خود براي كوهنوردي و گشت و گذار در طبيعت استفاده كنيد، فاكتور زيبايي در مرحله‎ي دوم اهميت قرار مي‎گيرد. در اين صورت استفاده از چرم نبوك اشتباه است و بهتر است چرمي را انتخاب كنيد كه كاملاً با مواد رنگي پرداخت شده يا با روغن هاي خاص پوشش داده شده است.

نكته آخر در اين قسمت اينكه پس از خريد هر نوع چرمي لازم است با استفاده از مواد محافظ مخصوص چرم، يا با استفاده از روشهاي خانگي، آنگونه كه در مقاله مراقبت خانگي و ساده از كالاي چرم طبيعي گفتيم، سطح آن را مقاوم‎تر كنيد و دائما از آن مراقبت كنيد.

اگر مي خواهيد در مورد نگهداري از انواع چرم اطلاعات بيشتري كسب كنيد، خواندن مقاله هاي چگونه از چرم‌هاي پرزدار مراقبت كنيم و به خواسته‌هاي كيف چرم خود اهميت دهيم را از دست ندهيد.

در اينجا، به شما خواندن مقاله استايل چرمي خود را بشناسيد را توصيه مي كنيم تا قدم آخر تصميم گيري را ساده تر برداريد.

با يك خريد هوشمندانه، خالق استايل خاص خود باشيد!

خريد چرم كار آساني نيست و در انتخاب آن نمي‎توان تنها به زيبايي ظاهري و مشخصات فيزيكي آن اكتفا كرد. همان طور كه مي‎دانيد، هرگز نبايد از روي ظاهر قضاوت كرد. لازم است پيش از خريد يك كالاي چرمي جزئيات ذكر شده در شناسنامه‎ي چرم را مطالعه كنيد. بهتر است كاملاً حساب شده رفتار كنيد و با در نظر گرفتن عوامل گوناگوني همچون قيمت، كيفيت، دوام، استايل خود و طرح و رنگ، در مورد خريد كالاي چرم طبيعي تصميم بگيريد. همانطور كه بارها گفته ايم در نگاه اول، يك چرم با كيفيت بسيار گران‎تر از چرم مصنوعي است. اما در دراز مدت، بسيار مقرون به صرفه‎تر است. بهتر است به جاي خريداري كردن تعداد زيادي اقلام ارزان قيمت، كالاي اصيل و با كيفيت بخريد. يك كالاي چرمي با كيفيت ارزش صرف اندكي هزينه‎ي بيش‎تر را دارد. كيف چرم، كفش، مبل، اكسسوري چرم يا يك كت چرمي طبيعي به مرور شخصي سازي شده و با زيبايي و كيفيت طبيعي و ذاتي خود، رضايت شما را جلب مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.