چرا استفاده از محصولات چرم طبيعي را توصيه مي كنيم؟

سال‌ها پيش از به وجود آمدن صنعت مد، براي توليد لباس و لوازم جانبي از چرم طبيعي استفاده مي‌شده است. اين موضوع در تمام عصرها و كليه‌ي فرهنگ‌ها مشاهده مي‌شود. اين محصول از بدن انسان و همين طور از اقلام گوناگون به خوبي محافظت مي‌نمايد. درضمن، چرم ماده‌اي راحت و بادوام است.

خريد كيف چرم

امروزه انواع گوناگوني از چرم در اختيار بشر قرار دارد. افراد زيادي اوقات خود را با توليد محصولات چرمي سپري مي‌كنند. هيچ محصولي با يك قطعه چرم دست دوز برابري نمي‌نمايد.

حال در مقابل اين پرسش كه: چرا از چرم طبيعي استفاده كنيم؟ به توضيح فوايد به كار گيري اين محصول بي‌نظير مي‌پردازيم.

محصولات چرم طبيعي

تشخيص چرم طبيعي

  • دوام:

چرم و خصوصاً چرمي كه از كيفيت بالايي برخوردار باشد، ماده‌اي بسيار بادوام است. صنعت‌گران پيوسته تلاش مي‌كنند تا در طول روند دباغي، بهترين چرم را ارائه دهند. يعني چرمي زيبا، مقاوم و بادوام كه سال‌ها در خدمت مصرف كننده باشد.

  • زيبايي هميشگي:

وقتي صحبت از دوام چندين ساله به ميان مي‌آيد بايد اين نكته را هم در نظر داشته باشيم كه چرم هرگز از مُد نمي‌افتد و هميشه ارزشمند و خواستني است. در واقع مي‌توان گفت كه چرم محصولي است كه به زمان و مكان خاصي تعلق ندارد.

  • سبك و سياق:

چرم كالايي بسيار شيك است. استفاده از چرم طبيعي در البسه و لوازم جانبي، همواره مورد توجه افراد شيك پوش و باسليقه بوده و درجه‌اي از حسن نظر و مرتبه‌ي بالاي اجتماعي را القا مي‌كند.

  • طبيعي بودن:

چرم يك پارچه‌ي طبيعي است كه ايجاد حساسيت نمي‌كند. اغلب مواد صنعتي و مصنوعي وقتي در مجاورت پوست قرار مي‌گيرند، موجب بروز آلرژي و خارش آن شده و مشكلاتي را به وجود مي‌آورند. در صورتي كه تماس با چرم از نظر جسمي و روحي همواره احساسي دلنشين را ايجاد مي‌كند.

  • استحكام:

چرم طبيعي علاوه بر دوام، داراي استحكام بالايي نيز هست. منظور اين است كه در طول استفاده، در مقابل عوامل گوناگون از مقاومت بالايي برخوردار است و به سادگي از بين نمي‌رود.

  • “چرم نفس مي‌كشد!”

اين حرف كاملاً درست است! مجسم كنيد كه به مدت يك سال يا بيش‌تر، اتاقي را ترك كرده و در آن را قفل كرده باشيد. پس از اين مدت تمام اتاق پر از قارچ و كپك خواهد بود. چرا كه هوا در آن جريان نداشته است. در حالي كه اگر اين اتاق دريچه‌اي داشت كه هوا از طريق آن جريان پيدا مي‌كرد اين اتفاق نمي‌افتاد.

حال به اين نكته توجه كنيد كه اگر وسايل خود را در كيف و حفاظ چرمي قرار دهيد يا از البسه‌ي چرم طبيعي استفاده نمائيد، و يا اگر كفش تمام چرم بپوشيد، هوا به خوبي در آن‌ها جريان داشته و از تشكيل هر نوع قارچ و كپك جلوگيري مي‌گردد.

  • انعطاف پذيري:

چرم شكننده و خشك نيست. هر چه بيش‌تر هم از آن استفاده شود نرم‌تر و مطلوب‌تر مي‌شود. اين خاصيت موجب مي‌گردد كه استفاده از آن در گذر زمان شما را خوشنودتر كند.

  • مقرون به صرفه بودن:

اگر چه در وحله‌ي اول به نظر مي‌رسد كه اين محصول گران قيمت است ولي با توجه به دوام و استحكامي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه‌تر از انواع ديگر محصولات است.

  • دوست‌دار محيط زيست:

با توجه به اين كه چرم ماده‌اي طبيعي است، محيط زيست را آلوده نمي‌كند و تجزيه پذير است.

  • بوي خوش:

در مقايسه با انواع منسوجات مصنوعي، چرم طبيعي داراي بوي طبيعي و خوبي است. پارچه‌ها و اقلام پلاستيكي و مصنوعي داراي بويي شيميايي هستند كه با گذشت زمان هم شديدتر مي‌شود و شما و ديگران را آزار مي‌دهد.

در نتيجه بايد گفت، چرم يكي از مطلوب‌ترين و محبوب‌ترين موادي است كه مي‌توانيد وارد زندگي خود نموده و حضورش را پاس بداريد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.